Wie zijn wij

Eppings & Marcusse Accountants en Belastingadviseurs is in februari 2010 ontstaan uit de zelfstandige vestiging van Frans Eppings en mr. Erik Marcusse. Beiden waren eerder werkzaam bij een Big Four kantoor. 

De huidige negen medewerkers vertegenwoordigen de disciplines accountancy, belastingadvies en salarisadministratie. We hebben ervaren dat er ruimte is in de Zeeuwse markt voor ons initiatief. Ondernemers willen veelal meer persoonlijke aandacht en betrokkenheid van hun adviseur en dat geven wij. Deskundigheid, korte lijnen en aandacht zijn vanzelfsprekend voor ons.

Onze medewerkers kiezen bewust voor kleinschaligheid, omdat ook zij ervan overtuigd zijn dat hun kwaliteiten en persoonlijkheid daarin beter tot hun recht komen. Bovendien is het uitdagend te werken in een jonge organisatie met een zeer afwisselend klantenbestand. Onze klantenkring bestaat uit een breed segment van MKB-ondernemingen tot aan grotere ondernemingen met meerdere vestigingen en deelnemingen in het buitenland. Inmiddels bedienen we ook een groeiend aantal grote ondernemingen buiten de provinciegrenzen.

mr. Erik (E.H.M.) Marcusse

Belastingadvies
Estate planning

Erik is als fiscaal jurist en als vennoot verbonden aan ons kantoor. Hij is actief in de transactiepraktijk en begeleidt daarnaast veel herstructureringen als fusies en structureringen van ondernemingen om te komen tot een fiscaal vriendelijke ondernemingsstructuur. Niet alleen een structuur voor vandaag, maar ook een structuur met flexibiliteit naar de toekomst. Dit kan onder andere zijn om een onderneming verkoop klaar te maken, om een familiebedrijf fiscaal gunstig over te dragen naar de volgende generatie of om een optimale structuur te creëren voor aankoop van bedrijven of bedrijfsonderdelen.

Patrick Caljouw

Belastingadvies
Estate planning
Personeels- en salarisadministratie

Patrick is als fiscalist verbonden aan ons kantoor. Hij heeft bijna 20 jaar ervaring in de fiscale praktijk. Vanuit zijn eigen ervaring als ondernemer spreekt hij de taal van ondernemers en weet hij dus wat u als ondernemer belangrijk vindt. Patrick heeft naast zijn werk als fiscalist ruime ervaring met het automatiseren van administratieve processen. De focus ligt hierbij op zo min mogelijk werk voor u als ondernemer :  de software doet voor u het werk ! Het bespaart u als ondernemer veel tijd en levert u vaak nog meer (financiële) grip op uw onderneming op. 

Krijn Henken MSc RA

Accountancy

Krijn is registeraccountant en is ruim 10 jaar in de accountancy werkzaam geweest bij (middel) grote accountants kantoren. Hierdoor heeft hij ruime ervaring met zowel MKB als grootzakelijke bedrijven. Ook heeft Krijn in het bedrijfsleven gewerkt in verschillende financiële functies. Door aan de andere kant van de tafel gezeten te hebben weet hij uitstekend wat klanten van een accountant verwachten. Krijn heeft ruime ervaring met het inrichten, beoordelen en verbeteren van (administratieve) processen. Accountants zijn veelal gewend om naar het verleden te kijken, maar Krijn helpt zijn klanten graag met het ontwikkelen en uitwerken van een toekomstvisie, bijvoorbeeld door het bieden van ondersteuning bij het opstellen van prognoses, waardebepalingen of begeleiding van een financieringsaanvraag. Open en directe communicatie is voor Krijn van essentieel belang om tot een duurzame relatie te komen op basis van wederzijds respect. Een financiële professional met aandacht voor mens en maatschappij.

Jean-Pierre Neve

Personeels- en salarisadministratie

Jean-Pierre is uw aanspreekpunt als het gaat om salarisadministratie. Hij heeft ruime ervaring met salarisadministraties van kleine tot grote ondernemingen en kan u helpen bij soepel laten verlopen van uw loonruns. Jean-Pierre heeft ruime ervaring met diverse salaris- en personeelssoftware.